Jun 20, 2009

Sedang mengkaji

Salam bloger,

Sekarang ada beberapa isu yang masih membuatkan aku kebingungan. Baru-baru ini isu chin peng yang sudah lama tak kedengaran tiba2 muncul semula dibibir-bibir akhbar.Ada pihak yang mahukan chin peng pulang atas dasar perikemanusian dan ada juga pihak yang menentang atas dasar kekejaman yang pernah dilakukan..Belum cukup reda dengan isu Chin Peng, lawatan Mentor Singapura LKY ke Malaysia dan melawat beberapa orang pemimpin negara menambahkan lagi kebingungan aku. Apakah agenda beliau? Beliau bukan calang-calang pemimpin. Keluarnya Singapura dari Malaysia juga semasa dibawah pemerintahan LKY. Setelah sekian lama, apabila lanskap politik malaysia sudah bertukar, kelibat LKY muncul semula. Dan yang paling baru, isu kerajaan perpaduan umno-pas.....Semua isu ini menarik minat aku untuk mengkaji semula sejarah malaysia. Hope aku diberi kekuatan untuk merungkaikan segala kebuntuan aku..=)

4 comments:

  1. naqib! x semua orng macam ko yang sangat nak tau + amik berat pasal isu2 negara ni. aku kagum la. nnt update la banyak2 pasal isu macam ni. aku suke semua entry yang ko tulis. boleh tambah knowledge. keep it up ok!

    ReplyDelete
  2. salam alaik..
    ehehe..
    isu negeri tanah tumpah darah kita ni mmg panas kan??
    xpe, yg penting kite usaha gerakkan tarbiah di bumi ni walau sapa pun yang memimpin..
    salam ukhwah dari kl..
    (maaf, ana xdapat dok perak, cuti ni ana terpaksa dok kl)..

    Nor Aizat...
    wassalam

    ReplyDelete
  3. to liyana : thnx for the motivation..iA.doakn aku trus bsmngat

    to aizat: tul tu..tarbiyah harus diperkukuhkan

    ReplyDelete
  4. naqib, aku x balik malaysia this summer. aku amik kelas summer. maybe balik winter bulan 12 ni kot.

    ReplyDelete