May 7, 2013

SENTIMEN PRU 13?

Setiap parti yang bertanding mempunyai hak untuk mendapat undi kerana matlamat masuk bertanfing adalah untuk mendapat undi. Peranan Parti-parti yang bertanding adalah untuk menawan hati pengundi dengan manifesto dan keikhlasan berjuang untuk rakyat. Jika kalah, parti yang bertanding harus muhasabah mengapa tidak mampu menawan hati pengundi bukan menyalahkan pengundi atau pihak parti lawan. 

Senario menyalahkan pengundi cina pada keputusan PRU 13 perpihak kepada PR adalah tak berasas dan kondisi 'denial' atas kehilangan undi golongan ini. Mereka (orang cina ) mempunyai hak untuk mengundi parti pilihan mereka sebab mereka yakin parti mana yang boleh menjaga hak dan perjuangan agenda mereka.

Pengundi melayu juga harus belajar  untuk bersepakat mengundi parti yang benar-benar memperjuangkan hak dan menjaga kepentingan Islam dan Melayu pada masa hadapan seperti yang termaktub dalam perlembagaan. Bukan lagi berpandukan kepada 'gula-gula' segera dan sentimen kepartian yang sempit.

PRU 13 sudah pun melabuhkan tirai. Kepada dai'2 yang hebat, mari bersama membina masyarakat. Masih banyak lompong-lompong untuk membangunkan agenda umat yang perlu dibaiki.

" membangun umat beragenda "

9 comments:

  1. Hello! Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.
    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)
    Selamat Tahun Baru dari team Kumpulbagi!!

    ReplyDelete